Anmeldelse - Skydive: Proximity Flight.

skydivebannerSkydiving er en meget ukendt sport i Danmark, der er ikke mange som dyrker sporten, vil du som dansker være skydiver skal du nok søge til udlandet. Der er ikke meget sjov i at hoppe ud fra Rundetårn eller Himmelbjerget, det er nok ikke de vilde flyveture man får ud af det. Heldigvis er hjælpen ikke langt væk, start din Playstation 3 og download spillet Skydive: Proximity Flight.

Skydiving er en sport hvor du ifører dig en såkaldt Wingsuit, som er en flyvedragt der gør det muligt at flyve hvis du hopper ud fra et højt punkt. Du springer simpelthen bare ud og folder dine vinger ud, dragten gør det så muligt at “flyve” i en begrænset tid. De fleste hopper ud fra høje bjerge, en helikopter eller en bro for derefter at flyve og lave vilde halsbrækkende tricks, alt dette er inluderet i spillet.

Skydive-Proximity-Flight

Der er fire forskellige gamemodes i spillet: Challenges, Adrenaline Race, Freestyle og Friend´s Challenges.

Challenges er en mode hvor du skal flyve igennem nogle ringe eller lave nogle bestemte tricks, gennemfører du en udfordring låser du op for næste udfordring. Alt efter hvor godt du klarer udfordringerne så bliver du belønnet med stjerner, det er muligt at score op til 3 stjerner i hver udfordring. Det minder en smule om den måde iOs og Android spil belønner spilleren og får en til at komme tilbage for at prøve banen igen så man kan forbedre ens score.

Adrenaline Race er et løb hvor du skal dyste mod 3 computer styrede modstandere, her gælder det selvfølgelig om at komme først i mål.

Freestyle er som navnet siger, en mode hvor du kan gøre lige som du har lyst til. Du vælger selv hvor du springer ud og hvad du gør i banen.

Friends Challenges er en simpel mode hvor du kan dyste mod dine venners tider, det foregår desværre ikke i real time, det er simpelthen bare din vens tid du skal slå, eller du kan sende en af dine tider til en af dine venner så han kan slå den.

skydive-proximity

Du kan vælge mellem flere forskellige synsvinkler når du hopper ud, der er en tredjeperson, førsteperson og nogle føder og hænder kameraer som du frit kan vælge imellem. Den eneste som efter min mening er brugbar er tredjepersons-vinklen, her kan du bedst se hvor du skal flyve hen samtidig er det nemmere at bedømme afstanden til jorden eller en bjergside.

Skydive: Proximity Flight er faktisk et overraskende sjovt spil når man først kommer igang med det, jeg var meget positivt overrasket lige fra første gang jeg hoppede mit første basejump og fløj ud i landskabet. Spillet giver et godt indtryk af fart, man føler faktisk et adrenalin-sus når man flyver igennem landskabet og udfører vilde tricks. Spillet er både udfordrende og sjovt.

Der er flere forskellige styremetoder i spillet, du kan bruge den normale controller som i alle andre spil, hvor du bruger styrepinde og knapper til at flyve med. Du kan dog osgå bruge Motion-sensoren som sidder i din sixaxis controller, det fungerer ligesom i spillet Flower, hvilket vil sige at det er brugbart men ikke præcist nok. Har du en Move controller kan du selvfølgelig også bruge denne, den styremetode er meget bedre end Sixaxis-motionsensoren, men jeg kunne dog bedst lide at spille spillet med styrepinde det er mere præcist og fungerer bedst.

skydive 18

Grafisk er spillet udmærket, det fungerer samtidig med at det ser godt ud, det er ikke noget Gran Turismo spil grafik mæssigt, men Skydive: Promximity Flight har heller ikke brug for ekstravagant grafik, det er funktionelt og passer perfekt til spilstilen. Lydmæssigt fungerer tingene også godt, lyden af vinden som suser er perfekt. Musikken er dog ikke noget at skrive hjem om. Når du starter spillet ser du en video af rigtige Skydivere, i baggrunden kan du høre en total fed rocksang, den rocker og passer perfekt til spillet. Går du dog igang med selve spillet, så er rocksangen skiftet ud med nogle rockede guitar-riffs, de første 2 minutter syntes jeg det var en fed ting, men det ændrede sig hurtigt. Det er samme guitar stykke som spilles om og om og om og om igen... arghhh det gik mig seriøst på nerverne til sidst, så jeg blev simpelthen nød til at slykke for musikken.

Skydive: Proximity Flight er et overraskende sjovt og underholdende spil, der er masser af udfordringer og spiltid i spillet og ikke mindst så er det skide sjovt. Jeg kan varmt anbefale dette spil til folk som mangler et adrenalin sus og god underholdning.

Skydive: Proximity Flight
Format: PS3
Genre: Action/Sport