JoyPad.dk

- Fordi det handler om spil!

  

Anmeldelse - Heroes of the Storm 2.0 + Cassia

CassiaDa vi i sin tid anmeldte Heroes of the Storm, roste vi det blandt andet for at være meget begyndervenligt, samt dets fokus på holdindsats frem for individuelle præstationer. Noget som vi mener skiller det ud fra dets konkurrenter i MOBA genren. Nu er der så gået en rum tid og vi står på tærsklen til en ny epoke med Heroes 2.0. Har spillet udviklet sig siden den spæde start? Hvad indebærer Heroes 2.0? Og til sidst vil vi tage et nærmere kig på spillets nyeste helt Cassia.

Blizzard har nu om stunder en del online titler, og en af fordelene herved er at de forskellige teams nemt kan lære af hinanden og dele ideer.

Hearthstone kom i sin tid med en tilføjelse kaldet Tavern Brawl. Det gik, i al sin enkelthed, ud på at tage kortspillet Hearthstone og hver uge kaste det ind i en ny sjov indpakning. Dette kunne være i form af kooperative kampe, eller kampe hvor alle kort havde nye anderledes effekter osv.

Det gav en mulighed for spillere til at tage en pause fra den kompetitive del af spillet og slappe af med fjollede ting, dog stadig i samme spil. En ganske innovativ måde at puste nyt liv i et spil, uden at skulle bekymre sig om balance osv.

Overwatch tog dette til sig og skabte arkade mode, hvor der hver dag kunne findes en hel række forskellige krøller på standard formlen.

17949867 733528096808225 1703889335 o
Heroes of the storm har også taget dette til sig, og skabt en brawl hvor alt bliver prøvet på ny. Et eksempel kunne være at banen kun har en lane og alle styrer den samme figur, hvis evner bliver forstærket med 200% eller noget lignende.

På en gang lader det spillere fjolle rundt og slappe af, samtidig med at det giver udviklerne mulighed for at teste nogle ideer de har og se hvordan spillet adapterer hertil.

Ud over dette har man også tilføjet en såkaldt unranked draft mode. Draft har været en fast del af MOBA genren i mange år, det går i al sin enkelthed ud på at de to kæmpende hold skiftes til at vælge helte og forbyde brugen af andre. Det giver en unik mulighed for at tilpasse sig sin modstander og tilføjer et ekstra lag strategi. Et problem er dog ofte at når spillere der kun har spillet almindelige kampe, vil til at spille i en kompetitiv modus og her bliver præsenteret for draft, er de ikke forberedt herpå og kan ende med at skade deres hold ved at vælge forkert.

Ved at tilføje en unranked draft, giver man spillere mulighed for at lære at drafte korrekt, inden de kaster sig ud i den kompetitive del af spillet. En fremragende, og ganske enkelt nødvendig, tilføjelse til spillet.

Herudover ligner Heroes of the Storm dog sig selv, i hvert fald indtil Heroes 2.0 bliver udsendt.

17976469 733528103474891 739484625 o

Heroes 2.0 står for en fundamental ændring af måden man stiger i grader i spillet, samt hvordan spillets forskellige items bliver tilbudt.

Hidtil har det været sådan at spillerne havde en stigningsgrænse der hed level 40. Man kunne købe sig til helte, enten gennem in game guld eller ved at betale til spillet. For at låse op for kosmetiske ting, skulle man enten betale med rigtige penge, eller de specielle master skins kunne opnås for et stort beløb in game guld efter man var nået level 10 med den berørte helt.

Alt dette bliver ændret.

I Heroes 2.0 forsvinder forskellen i spiller grad kontra de enkelte heltes grad, i hvert fald til en hvis grad. Nu bliver det sådan at den samlede grad man har med de forskellige helte udgør spillerens grad.

Når man så stiger i grader, får man nu såkaldte loot kasser. Dette er meget lig systemet i Overwatch, hvor man får en loot box hver gang man stiger i grad. Ud over dette kan man stadig tjene guld ved at vinde kampe og løse daglige quests.

De førnævnte skins og master skins, vil nu kunne fås i loot kisterne. Man kan stadig købe dem for rigtige penge, men man har nu altså også en chance for at få dem gratis.

17950106 733528100141558 752560070 o

Dette er meget lig hvad man ser i mange andre spil. Der hvor man for alvor oplever noget innovativt er ved den nye ekstra currency.

Hvis man får en ting man allerede ejer, bliver den omdannet til såkaldte gems. Disse kan man bruge til at lave de kosmetiske ting i spillet.

Så nu kan man faktisk arbejde sig frem til alt i spillet, uden at betale en eneste krone, det tager blot længere tid naturligvis.

Dette er et fremragende system, og jeg håber inderligt det er et system vi kommer til at se i mange andre spil fremover.

Til sidst vil vi kigge en lille smule på den nye helt Cassia. Hun er en såkaldt assasin. Hun angriber med en trefork og er taget fra Diablo spillene. Hun er afstandskæmper der som nævnt kan angribe med lanse, denne kan sende stød ud til en hel gruppe af modstandere.

Derudover har hun et blindene angreb som kan gøre fjender i en radius blinde, så de ikke kan ramme med autoangreb.

Hendes sidste normale angreb er et spring, hvor hun springer til en valgt fjende og angriber x antal gange meget hurtigt og hårdt.

Hendes ultimativer er en valkyrie der kommer ned og trækker en modstander hen til dig, samt en elektrisk kugle der springer fra fjende til fjende.

17976258 733528113474890 1157948156 o

Cassia får desuden en modstandsdygtighed overfor fysiske angreb når hun er gående.

Hun er rigtig stærk overfor andre fysiske helte, men relativt svag overfor magiske angribere.

Nu har jeg spillet en del med hende over de seneste dage og hun er langsomt men sikkert blevet til en af mine favoritter. Som I nok kan regne ud af ovenstående forklaring, er hun meget tilpasningsdygtig og hendes arsenal af evner gør hende til en kærkommen tilføjelse til ethvert hold, netop fordi hun kan tilpasses alt efter hvad holdet har behov for.

Hun virker meget afbalanceret i forhold til de andre helte og hendes svaghed overfor magiske angreb gør at hun ikke føles for stærk. Hvis du kan lide at være til gavn, uanset hvad dit hold har brug for, så er Cassia en rigtig god investering, og hun er relativt simpel at forstå, hvilket gør at hun også er et rigtig fint valg for nye spillere.

18012875 733528106808224 1903819014 o

Som I nok kan se af denne artikel, så er Heroes of the Storm stadig et fremragende spil. Er man nysgerrig efter Moba genren men har ikke lyst til at dedikere hele sit liv dertil, eller ønsker man et spil hvor samarbejde er bydende nødvendigt, frem for enkeltmandspræstationer, så er det stadig det bedste bud på markedet.

Og med det nye Heroes 2.0 viser Blizzard virkelig, at de ønsker at forfine deres produkt og fortsætte med at forbedre det.

Copyright © JoyPad.dk. All Rights Reserved.