JoyPad.dk

- Fordi det handler om spil!

  

Spil

Brætspil Anmeldelse - Churchill

719I 1959 forsøgte Allan B. Calhamer at tackle et unikt perspektiv på krig. I stedet for den mere gængse hær mod hær, valgte han at fokusere på diplomati. I spillet Diplomacy, var hver spiller en nation, men i stedet for terningekast mellem hærene, var her fokus på alliancer og forræderi. Selv den dag i dag er der store turneringer i Diplomacy, og netop diplomati er et krydderi der har dannet grobund for mange fabelagtige spil, både i brætspilform og videospil. Spil som Subterfuge, Europa Universalis og Hearts of Iron IV, skinner i særdeleshed i multiplayer, hvor man kan ”hviske” til de andre spillere og let og elegant danne alliancer og bryde dem. Dette element lader spillerne forhandle med hinanden og giver en intensitet som krigsspil uden dette element ofte mangler. Netop dette var også et emne jeg roste i Pendragon fra GMT. Men hvad nu hvis man kan gå endnu mere fokuseret til værks, hvad nu hvis man blander et spil fokuseret på diplomati med en simulation af nogle af verdenshistoriens vigtigste møder? Velkommen til Mark Hermans Churchill.

Læs mere: Brætspil Anmeldelse - Churchill

Anmeldelse - For Honor

ForHonor og 1200x630I 2013 udkom spillet Chivalry, et førstepersons online spil hvor man var riddere der kæmpede mod hinanden med sværd, økser, lanser og andre våben fra middelalderen. Fokus var på at læse sin modstander og planlægge sine angreb og forsvar. Det var rigtig sjovt at spille, både med og mod sine venner. Ubisoft så ideen i Chivalry men ville føre den videre. Større kampe, mere fokus på de taktiske kampe og udvide spillet med vikinger og samuraier i stedet for udelukkende riddere, som var tilfældet i Chivalry. Her på Joypad nåede vi aldrig at spille For Honor, men nu hvor Marching Fire udvidelsen er kommet på gaden, har vi en kærkommen mulighed for at anmelde spillet som det er nu.

Læs mere: Anmeldelse - For Honor

Anmeldelse - Destiny 2: Forsaken

Destiny 2 Forsaken 06 05 18Jeg var en af dem der rigtig godt kunne lide Destiny 2, men der manglede klart indhold når man havde gennemført kampagnen. Den første udvidelse, Curse of Osiris, tilføjede en smule til slut, men det var ikke nok og kampagnen var ligegyldig. Så kom Warmind der formåede at levere en oplevelse, der var ringere endnu. Ikke desto mindre havde jeg store forventninger til Forsaken. Alt hvad der var blevet lovet på forhånd omkring Forsaken udvidelsen, var nøjagtig de ting jeg følte Destiny 2 manglende. Leverer Forsaken så den oplevelse jeg håbede på?

Læs mere: Anmeldelse - Destiny 2: Forsaken

Copyright © JoyPad.dk. All Rights Reserved.