JoyPad.dk

- Fordi det handler om spil!

  

Playstation 4 - hands on med 8 spil.

DSC 0018Så skal der snakkes Playstation 4 spil.

Samtidig med min hands on med konsollen, havde jeg fornøjelsen af at kaste mig frådende over 7 lancerings spil, plus et spil der desværre er udsat til 2014.

Læs om mine oplevelser her.

 

 

Killzone: Shadow Fall

Som maskinens absolutte største udgivelses titel er der selvfølgelig store forventninger til Killzone, de foregående spil i serien har (for det meste) leveret varen når det kommer til FPS action spil, så vi er spændte på at se om de har formået at føre spillet over til Next Gen.

Dette er spillet der skal vise os hvordan den næste generation af gaming skal starte, her rammer det heldigvis plet.

Det første jeg observerer er at spillet ser helt enormt flot ud. De skarpe farver, som ikke er kendetegnet for serien, er enormt flotte og alting virker enormt detaljeret.

Demoen starter med en helikopter tur over byen, hvor jeg får af vide at min mission er, at befri nogle gidsler som helghast soldaterne har taget til fange i et højhus. Da jeg så står på altanen af overnævnte højhus, bliver jeg endnu en gang imponeret. Byen virker enorm, skøn og fredfyldt. Dog ligger den i skyggen af en enorm mur der skiller menneskene fra Helghast folket.

Da jeg kaster mig ud i kampen mod fjenderne opdager jeg hurtigt, at der er skruet op for sværheds graden fra de tidligere spil i serien, det lykkedes mig kun med absolut nød og næppe at tage dækning bag et bord ,hvorfra jeg så lader kuglerne tale for sig selv.

Efter hvad der virkede som 5 minutters rent kaos, er det overstået og jeg kan give mig i kast med at undersøge min spøjse følgessvend ''Owl''.

Owl er en flyvende robot der følger mig over alt, denne kan give mig støtte i form af f.eks. et skjold foran mig, som jeg selv kan skyde igennem, hvorimod fjenden ikke kan skyde igennem denne.

Owl styres ved hjælp af berøringsfladen på kontrolleren og det fungerer ganske smertefrit efter min mening.

Killzone spillene har altid været kendt for at have en imponerende lyd side, med hårde og tunge våben-lyde. Dette kan jeg desværre ikke komme så meget ind på her, da lyden blev druknet i folk bag mig der snakkede, samt de 12 andre fjernsyn der alle sammen spillede lyde fra forskellige spil.

Men de lyde jeg nåede at høre i larmen lod til at være som man kender dem fra de foregående spil.

Demoen gav mig bestemt lyst til at spille mere af spillet, det står højt på listen over spil jeg skal have fat i, når jeg endelig sidder med min Playstation 4 den 29 November.

killzone

Knack
Knack er en spøjs størrelse og tydeligt den underlige dreng i klassen når vi snakker udgivelses spil.
En ting man ikke kan tage fra Knack er, at det helt bestemt ser spændene og sjovt ud.

Man render rundt som en slags Golem, som så kan bygge sig selv op af forskellige materialer, for på den måde at blive større og stærkere. F.eks. kan man blive bygget af metal, hvilket selvfølgelig gør den en smule mere hårdfør, hvorimod man ikke er helt så stærk, hvis man ender med at rende rundt som en Golem af træ.

Spillet minder mig lidt om Crash Bandicoot tilbage fra Playstation 1, dog i større skala og med en noget højere sværhedsgrad.

Hvis man tager i betragtning at det er et spil der umiddelbart henvender sig mest til børn og barnlige sjæle, så er spillet helt enormt svært. Selv på normal sværhedsgrad var jeg helt lost det meste af tiden, og måtte til sidst hengive mig til den nemme sværhedsgrad for at komme nogen steder.

Knack er en spøjs størrelse, som jeg faktisk glæder mig til at stifte nærmere bekendtskab med senere.
Men jeg forstår ikke helt målgruppen for spillet, på grund af den meget høje sværhedsgrad.
Det kan selvfølgelig også være at jeg bare er dårlig til Knack.

E320Play04-noscale

Warthunder
Her har vi med en titel at gøre, der bliver ported fra PC til playstation 4, så der er sikkert flere af er som allerede kender dette spil i forvejen..
Det er en krigs simulator hvor alt fokus ligger på tanks, fly og skibe.

Mit første indtryk af flyene, var at styringen er helt hen i vejret (tihi), men efter et par styrt fik jeg efterhånden fanget ideen med det og blev mere fortrolig med styringen. Det lykkedes mig dog ikke at skyde nogle andre fly ned, i det mindste blev jeg selv skudt i sænk, istedet for at flyve ind i en bjergside eller en bygning.

Grafikken er flot og detaljeret. Selv ting på lang afstand ser detaljeret ud, bjergsiden så også ganske flot ud i da jeg kom lidt for tæt på.

War Thunder 13770401924142

Driveclub
Spillet der skulle have været den helt store PS+ titel, som så gik hen og blev udsat til 2014.

Hold da op et potentiale der er i dette spil. Spillet er enormt flot, styringen sidder lige hvor den skal og bilerne opfører sig dejligt realistisk.

Noget jeg hurtigt lærte på den hårde måde, er at bilen hverken bremser eller drejer som man er vant til i bilspil, når man kører på en våd vej. Flere gange kørte jeg meget hårdt ind i en mur og mistede derved en masse sekunder på uret.

Styringen føltes dejligt realistisk, noget jeg egentligt havde håbet at spil som Gran Turismo 5 havde præsteret, men aldrig helt leverede.

Det eneste spørgsmål jeg egentligt sidder tilbage med er, hvor meget mulighed der er for at tilpasse sit køretøj selv. Her var nemlig kun to biler til rådighed i demoen, men ingen form for tilpasnings muligheder.

Jeg læner mig pænt tilbage og venter på at driveclub bliver sluppet løs, for det skal jeg helt bestemt have mere tid sammen med.

driveclub4

Assassin´s creed 4: Black flag
Endnu et år, endnu et Assassin´s Creed spil.

Denne gang render vi rundt som en pirat, hvilket betyder at der er masser af fokus på den nye imponerende skibs-del i Assassin´s creed 4, hvor man som pirat skal udkæmpe store søslag. Der er selvfølgelig også masser af action på landjorden, hvor du tager dig af "Assassin" delen.

Jeg tog en kort tur rundt i en af byerne i spillet, og var egentligt ikke videre imponeret over grafikken. Ting ligner meget sig selv blot med større detalje grad, der sker dog en del mere i baggrunden af spillet.

Men da jeg fandt ned til havnen, hoppede ombord på et skib og begav mig ud på havet, måtte jeg synke og træde et skridt tilbage i ren æresfrygt. Aldrig har jeg været så imponeret over hvordan et spil kunne tage sig ud. Det er helt enormt, vandet er simpelthen alt for imponerende til at sætte ord på. Det skal simpelthen bare opleves.

Da jeg havde taget mit kig på vandet og fik lidt styr på at styre båden rundt, fik jeg øje på en masse store krigs skibe og fik en spøjs ide. Alle sejl blev sat og det gik med fuld fart frem. Lige ind i siden på et mindre skib der i bogstavelig forstand, faldt fra hinanden. Dette resulterede dog i at de mange andre krigs skibe i nærheden gik til angreb, og her blev det så min tur til at smage det salte hav vand.

e7c9a1f4e71edf9db65818dbb9138534

Octodad.
Her havde jeg det enormt sjovt må jeg ærligt erkende.

Spillet er hverken flot eller detaljeret, men det er fyldt med så meget åndsvag humor, at du ikke kan undgå at have det sjovt .Man spiller som en blæksprutte der er forklædt som menneske og så skal prøve at holde sit dække. Det er helt håbløst at styre ham rundt, hvilket er hvor hele spillets udfordring ligger.

Små opgaver som at gå igennem et lokale viser sig hurtigt at være et kaos uden lige, der er ikke noget sjovere end at se på en anden person der håbløst prøver at låse en dør op i 3 minutter, for derefter at vælte en enorm bryllups kage i sit forsøg på at komme frem til den
næste dør.

Prøv det, prøv det for alt i verden i selskab med en ven eller to, hvor kontrolleren skifter hænder. Det er opskriften på masser af latter og morskab.

Octodad-A-Mishap-in-the-Kitchen

Blacklight Retribution.
Det her spil har en størrelse, som jeg længe har gået og savnet.

Det er en online multiplayer FPS shooter, med større baner end Call Of Duty serien, uden Battlefield-seriens fokus på tanks, fly, helikoptere osv. Lidt af en mellemting mellem disse to succesfulde spil serier.

Blacklight er et free to play spil der lanceres samtidig med maskinen, hvor der så er mulighed for mikro transaktioner, hvor du vil kunne købe våben, uniformer og alverdens andre ting og sager.

Balancen mellem de betalende spillere og de ikke betalende spillere, er ofte et problem i et spil som dette, på den ene side skal der jo være noget lækkert til de spillere der vælger at bruge penge på spillet. Samtidigt skal udviklerne undgå at de betalende spillere bliver for magtfulde.

Spillet kører flydende og har en lidt futuristisk tilgang til tingene.

Jeg glæder mig faktisk til at sætte mig med spillet når Playstation 4 udgives. men jeg tror simpelthen at det kommer til at drukne under Call of Duty: Ghost og (for mit vedkommende) Battlefield 4.

Blacklight-Retribution-2

Fifa 14.
Ja, det er egentligt i bund og grund Fifa 14 som vi kender det og så alligevel ikke.

Spillet kører helt og aldeles på den nye engine, hvilket tydeligt ses og mærkes når man spiller det. Alting er flottere og mere detaljeret, man kan faktisk ane bevægelse i græsset når spillet skifter til close-up kamera. Spillerne er flottere og publikum er langt mere detaljerede i den her version af Fifa 14.

Styringen er hvor den store forskel er, det er svært at sætte ord på hvorfor, men styringen føles langt mere responsiv og mere præcis end jeg ellers er vant til med Fifa.

Fans kan godt glæde sig til en nyere og mere gennemført bold-oplevelse.

fifa14ps3itpureshot

Her slutter mit hands on med Playstation 4 og dens spil for denne gang.

Der er meget at glæde sig til, både nu og i fremtiden, efterhånden som udviklerne tøjler maskinens kræfter. Bare se hvor Playstation 3 startede og hvor den så er nu.

Vi ses online i den nye generation.

Hvis der er nogle spørgsmål til spillene, så vil jeg kigge tilbage regelmæssigt for at svare så godt jeg kan.

 

 

Copyright © JoyPad.dk. All Rights Reserved.