JoyPad.dk

- Fordi det handler om spil!

  

Ghost Recon: Future Soldier. (GRFS)

thumb_ghost-recon-future-soldier-pcGhost Recon handler for mig om taktik, kommunikation, CO-OP og samarbejde. Netop samarbejde er et nøgleord som Ubisoft søger at understrege i GRFS universet
Taktikken kan improviseres, hvilket samtidig gør det underholdene på en lidt anderledes måde, da ting vil være mere pludselige og uforudsete. Dette skal forstås sådan at man i stedet for at sidde og bruge evigheder på at planlægge hver eneste bevægelse du selv og alle på holdet skal foretage sig, kan alle i gruppen selv placere sig og rykke frem som det passer dem. Dette kan selvfølgelig både resultere i succes og komplet kaos hvis nogle laver et dårligt træk. Det er noget jeg selv finder enormt underholdene at man selv bestemmer hvor meget man vil gå i taktisk dybte på hver enkelt fjendtlig gruppe man møde

thumb_Future_SoldierNu kommer vi så til den næste fase i GR serien og man kan kun sige at Ubisoft skruer op for ambitionerne og giver den kræsne gamer det han eller hun vil haveCO-OP er en ren selvfølge i serien og her skuffer Ubisoft da heller ikke CO-OP vil være at finde i en til flere online modes Ala Guerilla mode, som bedst kan beskrives som Horde mode, fra Gears Of War 2. Blot med nogle åbenlyse forskelle. Her handler det mere om stealth og belønninger for at starte her tiende runde op uden at blive opdaget. Derudover bliver der smidt ’’support kasser’’ til holdet hvis man klare sig et hvis antal runder uden at dø. Disse kasser kan så indeholde alt lige fra våben, gadgets, ammunition eller granater.

PVP spil-moderne vil selvfølgelig også indeholde CO-OP i form af at 4 mand skal kunne samarbejde og overmande det modsatte hold. Det almindelige Team-Deathmatch som vi alle kender vil have et spiller antal på 8VS8, hvor de 8 mand på hvert hold er delt op i 2, 4-mands hold. Det er dog muligt at lave 3VS3 kampe eller hvordan man så vil sætte kampen op. Det er endda muligt at lave kampe med 1VS8, hvis man vil vise hvad man dur til.

En anden fast ting i GR spillene som vender tilbage, er muligheden for at spille hele spillets historie del igennem(den man normalt kalder single player), igennem med 3 venner i CO-OP. Singleplayer delen kommer til at foregå i Norge, Afrika, Mellem Østen og Asien. Husk pas, tandbørste og ekstra sokker!

En ting der er blevet rasende populært i skydespil inden for de seneste år, er muligheden for at bygge og ændre sine våben i større eller mindre grad.

Nogle spil går langt med denne slags mens nogle ikke går videre op i det, men blot tilføjer funktionen som en ekstra lille ting uden den store konsekvens eller det store indhold. De fleste har stiftet bekendtskab med sådan en funktion via f. eks Battlefield eller Call Of Duty serierne.

Her går Ubisoft dog også til nye længder med det de har valgt at kalde Gunsmith. Gunsmith er en helt enorm mulighed for at tilpasse sine våben ned til de mindste detaljer. Og når Ubisoft siger ned til mindste detalje, så mener de det. Udvikleren har fundet den helt store lup frem, kigget spillet efter i sømmene og byder nu på flere strenge at spille på. Der kan ændres de mest basale ting som sigte og diverse tilbehør til løbet såsom en granat kaster eller et greb.

Men det stopper ikke der. Du har med Gunsmith mulighed for at ændre alt helt ned til gas-systemet og aftrækkeren. Dermed er der for alvor tændt op i blusset og spillere over hele verden inviteres indenfor i smedjen.

Spillet indeholder 52 våben og over 50 forskellige dele at vælge og vrage imellem, hvilket angiveligt giver dig som spiller over 10 millioner forskellige våben at bygge med Gunsmith.
Ghost Recon: Future Soldier
Gunsmith vil kunne bruges i alt hvad spillet har at byde på af singleplayer, CO-OP guerilla og PVP modes.

Mens jeg er på spillets funktioner vil jeg vende blikket mod de forskellige klasser man kan spille i spillet. Til forskel for mange andre spil for du i GRFS kun 3 klasser at, vælge imellem, i form af Assault, Engineer og Recon.

thumb_FutureSoldier2Som Assault er man holdets front linje, med de større våben og eksplosiver. Assault vil fungere som ’’almindelig’’ soldat eller spillets support rolle alt efter hvad våben og udstyr man vælger at tage med. Med Recon klassen har vi spillets sniper klasse. Her har man adgang til langdistance rifler og camouflage. Herudover har Recon flere små gadgets der kan hjælpe både ham selv og holdet med at markere fjender. Den sidste klasse, Engineer har nogle mindre våben end Assault f. eks har, men mangler ikke noget i form af ekstra udstyr. Her har man puls granater der markere alle fjender inden for at hvis område, man har adgang til en stun-gun, der i multiplayer kan bruges til at uskadeliggøre fjender, for derefter at ’’hacke’’ sig ind i spillerens intell og så i en begrænset periode se hvor alle fjender befinder sig og hvor de bevæger sig hen. Sidst men ikke mindst har Engineer en Drone med kamera han kan sende op og som så kan bruges til at få et bedre overblik over situationen, antal fjender og holde styr på om de forskellige spillere holder sig til den aftalte taktik og så videre.  
 
Ghost Recon: Future Soldier rammer butikkerne den 24-5-2012
 

 

 

Copyright © JoyPad.dk. All Rights Reserved.